Friday, October 8, 2010

假汤圆 =(

几天前我的脖子上长了个块状的东西


摸起来圆圆软软的像汤圆,大小像 Bakuli.


几天后我觉得不对劲,决定到学校的 clinic 去检查


结果咧,医生说他没办法诊断,我必须到耳鼻喉专科医院去,


说不定他会把它割出来拿去检验才知道,


然后就给了我一封信


我左想右想,到底要去政府医院的好还是私人的,


前者实在很麻烦, 要去到 Serdang, 也要等很久,但很省钱


后者很花钱,但 Kajang 就有了,又不用等太久。


犹豫了很久,就在看医生的隔天,我发现汤圆旁边又长了小汤圆。


天哪,我开始担心了,什么也不管了冲到 Kajang 的医院。


那耳鼻喉医生也没看出什么来,他只说: Oh ya, there is not only one but multiples.. I think it's caused by the infection of lymphatic system. they are still very small so what u can do is to observe em for one more week. if they disappear after this then congratulation, if they are still there then you have to come back to me. Maybe we have to do blood test or some other things.


临走前我怕荷包会被砍,脸皮很厚的跟医生说我是穷学生,可以的话给我一点打折吧~


他是说了没问题,让我松了一口气,一旁的护士也笑了。。


但我还是付了60块钱。晕啊。。




今天起来,发现有四颗大小汤圆了,然后也开始有感觉到痛


痛是因为我睡觉的姿势不对,刚好扭到脖子吗?希望是的。。


真的有点怕,不是怕死,是怕会要开刀。


我是真的很见不得血的。。。

3 comments:

Angel said...

oh my god!!!hang wad happen to you?!i seriously hope it dissappear really soon.i don want you to go for operation cos i know you really scare!!!=S

Jeryl said...

Omg! This is serious wei! Perhaps it's because ur body is heaty? Lolx, drink much water and try see >< Finger cross that it will dissappear soon ><

YenYin said...

i think you have to drink more water .. should be okay wan .. last time bi yang had the same problem too .. dont worry and hope you get well soon! =)